2016年4月4日 星期一

十年

2016年4月4日

  
《十年》我未睇,但想講兩句。

去年我剛知道有呢套戲時,覺得有電影勇敢直率談香港政治,係今時今日嘅香港好難得,好擔心佢無聲無息地為人忽略。20151115日看到《明報》登了家明和郭梓祺兩篇《十年》嘅影評,馬上轉載,希望更多人注意到呢套

後來《十年》公映,吸引到愈來愈多人注意,並且因為放映場次有限,還一度出現一票難求嘅情況。咁當然係同我無關啦!我相信最大嘅原因,係非常難得有電影如此正面回應香港人嘅政治焦慮,因此即使電影本身有種種缺點,大家仍然非常樂意捧場。

《十年》榮獲最佳電影大獎,有人高呼藝術已死、香港電影金像獎信譽破產等等。咁香港唔係中國,仍然有(備受威脅嘅)言論自由,唔認同《十年》值得此獎嘅人,當然可以自由發表異議。數年前,《葉問》第一集得金像獎最佳電影,我認為該片除咗動作設計可觀之外,劇情及意識都幾垃圾,但我也不會因此便說金像獎信譽破產;同年嘅《天水圍的日與夜》雖然唔錯,但也有明顯的缺點。2013年《寒戰》得最佳電影、最佳導演、最佳編劇,但套我認為其實好差。香港電影從盛世落久矣,如今不時會出現要湊齊幾套有份量嘅作品、競逐金像獎也相當困難嘅情況,這是我們必須承認的現實。

日前好似係邱禮濤講嘅,大意係電影回應時代,與時代對話。今時今日嘅香港,自我審查盛行,在上位者集體自我閹割,時代氣氛鬱悶,咁有勇敢嘅年輕電影人,用非常有限嘅資源,非常有誠意地拍出他們回應時代嘅作品,而且確實得到好多觀眾嘅共鳴同欣賞,得到香港電影金像獎最佳電影,其實都好合理,係唔係咁話啊?

相關文章:李怡 - 《十年》獲獎實至名歸

5 則留言:

  1. >係唔係咁話啊?

    絕對係。

    回覆刪除
  2. 其實我唔信乜奬物獎,我話呢啲全部係圈內人情獎。我覺得港台製作唔少短/中電視劇凡而質素高好多。有啲戲有「天皇巨星」主演,但垃圾中之垃圾,我係主角我要蒙面出街,拍啲咁戲(非指色情)我就無臉目見人嘞!俾黑社會揸槍迫拍呀?否則點可能應承拍啲咁嘅超爛片?好在我此生無需面臨巨大威逼利誘之抉擇。。。豐衣足食,無愧自己,於願足矣。

    拍「十年」呢類題材片唔會志在商業搵食,我估志在有感而作之創意發揮 + 口碑(= 成就感)+ 希望起碼回本。攪網上電影啦,自由啲。早排部神怪片「無心大師」咪唔錯,網絡電影之路可以諗諗。況且此類片目標觀眾唔係五姨六婆七伯九叔,係比較上年輕一羣,網絡媒介仲可以世界各地通行。經費啦喎,天下間有心就有路。。。亞視蝕嘅都捱到十幾年,所以世事乜都有可能。

    回覆刪除
  3. 不過拍此類片莫天真要有心理準備,到時別怨「我恐懼 我誤判 我愧疚」,大佬,你踩癲佬條尾就要先計算自己膽量。。。

    回覆刪除
  4. 台灣電影界一直不敢以當代政治議題為題材拍片。拍一部電影要燒掉很多錢,很少有導演願意拿錢開玩笑。

    回覆刪除
    回覆
    1. 導演比較無所謂,倒是不容易找到願意拍戲燒錢的老闆。

      刪除